چرا بعضي دانش آموزان به رياضي علاقه ندارند؟
 
اندیشمند
ریاضیات جنگلی زیبا و پر از مكان های ناشناخته است. عاشقی را می طلبد كه بدون هیچ چشم داشتی دل به دریا بزند و به اكتشاف بپردازد.

بی علاقه گی را می توان از خود دانش آموز پرسیدعضی از دانش آموزان معتقد بودند که در این درس با ارقام و اعداد سرکار دارند یا اینکه محاسبه کردن را دوست نداشته یا اصلا حوصله اش را ندارند بعضی از دانش آموزان می گفتند : اصلا ریاضی را دوست ندارند و حفظیات را بیشتر دوست دارند اگر در این زمینه تحقیق کنیم می بینیم که دانش آموزانی که در این گروه هستند که اصلا حاضر به فکر کردن نیستند و دوست دارند فقط به درسهایی بپردازند که در برابر هر سؤالی ، جواب آماده داشته باشند و آن را بخوانند و تحویل معلم دهند. اما درس ریاضی ، درس دقت است ، درس نکته است و درس استلال است . اکثر آدمهایی که به این درس علاقه دارند و این درس را می فهمند جزء افراد با هوش می باشند. ریاضیات قواعد طبیعت برقرار است در آسمان ،در زمین ، دریا

با حساب دقیق و نکات مهم می توان شاهد اکتشافات مهم بوده و همان گونه که در ریاضیات انیشتن توانست معادلات خود را کشف و تا کنون این معادلات پا برجاست.

با محاسبات ریاضی که غیاث الدین جمشیدکاشانی قواعد افلاک و آسمان ، اعداد پی ، اعداد اعشاری را مطرح کرد و علم نجوم را به دنیا فهماند.

اینکه عده ای به ریاضی علاقه دارند و عده ای نه ؟ بهترین جواب را می توان از خود دانش آموز پرسید چرا که جواب اصلی این سؤال را از آن دانست علاقه نداشتن به ریاضی یعنی علاقه نداشتن به دقت و فکر کردن است ، علاقه نداشتن به دقت و فکر کردن است ، علاقه نداشتن به محاسبات و آوردن دلیل و منطق.

برای اینکه به ریاضی علاقه مند شدیم باید چه کار بکنیم؟

آنچه را که می توان این دانش آموزان را ترغیب به این درس کرد استفاده از  روشهای نوین و خلاق است و دور شدن از روشهای قدیمی است باید روحیات بچه ها را شناخت و سپس از آنها  کمک گرفت تا بتوان در دروس ریاضی استفاده کنند گاه به گاهی در معادله ریاضی ، دانش آنوز نمی داند که این همه معادله و مثلث و مستطیل و خطوط موازی و غیر در کجا زندگی او کاربرد دارد باید به او فهماند که این همه قاعده در زندگی او در ساخت زندگی بهتر او قابل استفاده است این که ایران توانست ماهواره به آسمان پرتاب کند حاصل معادلات و ریاضی است اینکه توپی به سوی دشمن شلیک  شود حاصل همین ریاضیات کشورمان است

 


نظرات شما عزیزان:

حانیه
ساعت21:23---25 فروردين 1393
من که واقعا عاشق ریاضی ام

فاطمه
ساعت15:26---10 اسفند 1392
سلام

من نمی دونم چه شکلی باید توی این درس موفق باشم..........خیلی هم می خونم ها ولی نمی شه که نمی شه

ولی فکر می کنم تشویق معلما خیلی کارسازه


محیا جهانی
ساعت15:54---6 اسفند 1392
خیلی ها هم مثل من عاشق ریاضی هستند

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



           
دو شنبه 5 اسفند 1392برچسب:, :: 11:11
اندیشمند

درباره وبلاگ
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشمند و آدرس riazitohid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 26860
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1



طراحی سایت

href=http://www.20tools.com/salavat>کد صلوات شمار برای وبلاگ
20Tools.com Zekr Days -->